Mam ogromny szacunek do akcji Różowy Październik w mediach. Od lat prasa kobieca i nie tylko przypominała o profilaktycznych badaniach piersi. Dziś to różne media, ale przed laty było to zaledwie kilka magazynów. W tym Twój Styl, który namiętnie (obok PANI) czytywała moja starsza siostra. I dzięki tym publikacjom regularnie badała piersi. Powtarzała mi, że jak przychodzi jesień i rusza akcja, ona zapisuje się na badania. I pewnego razu w takich badaniach znalazła guz. A że były to regularne kontrole – guz wykryto na tyle wcześnie, że wyzdrowiała. Od tamtej pory ja też regularnie badam piersi. U mnie październik to przypominajka, by w maju, w swoje urodziny, zbadać się.

Uwielbiam te październikowe akcje. Lata temu firma Estee Lauder w ramach Różowego Października podświetlała w tym kolorze Pałac Kultury. Media, fundacje i stowarzyszenia trąbią o profilaktyce. A w tym roku fajną akcję zrobiła Ewa Chodakowska i jej marka Purella. Ewa w ramach III edycji kampanii społecznej #ThinkPink, zachęca kobiety w każdym wieku do regularnych badań profilaktycznych i do rozmów o profilaktyce z koleżankami, siostrami, mamami i córkami. Dodatkowo, Purella ponownie przeznacza 10% ze sprzedaży limitowanego, różowego batona BeRAW (pyszny, malinowo-czekoladowy) na Fundację OnkoCafe – Razem Lepiej i pomoc kobietom z rakiem piersi. W tym roku akcja wspierana jest także przez Omenę Mensah oraz przez Fundację Omenaa Foundation. Partnerem głównym akcji jest firma InPost.

Rak piersi w I i II stadium choroby jest uleczalny w 90% przypadków. Każdy kolejny stopień zaawansowania choroby zmniejsza szanse na wyleczenie o 25%. Badacie piersi? Róbcie to.